Wij vinden het als bedrijf heel belangrijk, om te voldoen aan de wensen van onze klanten. En om hun vragen vóór te zijn. Daarom houden we periodiek een klanttevredenheidsonderzoek. Hierbij willen we achterhalen wat er leeft onder onze klanten, of alles nog steeds naar wens gaat en of er voor ons verbetermogelijkheden zijn.
Hieronder vindt het resultaat van het klanttevredenheidsonderzoek 2017
Resultaat klanttevredenheidsonderzoek HPG
Oktober 2017
In oktober 2017 heeft HPG een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd onder de vaste zakelijke opdrachtgevers. Dit zijn bedrijven, vastgoedbeheerders, woningbouwverenigingen en instellingen.
Bij dit onderzoek zijn steekproefsgewijs 30 opdrachtgevers benaderd. De respons hierbij was 83%. Hieruit mogen we concluderen, dat de uitslag representatief is voor deze groep.
Samenvatting
Wij zijn enorm tevreden met het resultaat, dat 100% van de ondervraagden tevreden is over onze wijze van samenwerken. Hierbij werden met name de goede communicatie en het meedenken worden genoemd als onze meest positieve eigenschap. Ook stellen onze klanten duidelijk, dat HPG de opdrachtgever werk uit handen neemt. Dit wordt als bijzonder prettig ervaren.
Verbeterpunten met betrekking tot de uitvoering van de huidige contracten werden niet genoemd. Wel kwamen er een paar suggesties voor wijzigingen ten aanzien van de volgende contracten.
Toekomst
HPG wil een betrouwbare partner zijn, en zijn opdrachtgevers helpen bij het uitvoeren van hun taken. Wij zijn dan ook heel blij om te constateren, dat dit door onze klanten zo ook ervaren wordt, én dat het erg gewaardeerd wordt.
Daarom maken wij ons er sterk voor, dat ook in de toekomst onze speerpunten zijn:
- een goede communicatie
- een pro-actieve inzet, meedenken, vooruitdenken
- het ontzorgen van de opdrachtgever, en hem zoveel mogelijk werk uit handen nemen
Vragen en antwoorden van klanttevredenheidsonderzoek 2017
1a Verlopen de contacten met kantoor naar wens?
- 97%: Perfect, goed
- 3%: Net in dienst, dus nog geen ervaring met ons
Specifieke opmerkingen:
- Er wordt altijd netjes vooraf aangegeven wanneer medewerkers komen
- Eén telefoontje is genoeg
- Makkelijk te benaderen
1b Is het gedrag / de werkwijze van de medewerkers naar wens?
- 63%: Prima
- 37%: Heeft persoonlijk geen contact met onze medewerkers, maar ontvangt nooit klachten
Specifieke opmerkingen:
- Vaste medewerkers, weten wat ze moeten doen
- Altijd netjes
- Uitstekende medewerkers
- Aardige mensen
- Komen vóór werktijd, maar doen altijd werkbon in brievenbus
1c Is de kwaliteit van het werk naar wens?
- 100%: Prima, goed
Specifieke opmerkingen:
- Extra opmerkingen worden meteen uitgevoerd of ingepland
- Alles ziet er altijd netjes en verzorgd uit
- Nooit klachten
- Bij de planning wordt rekening gehouden met onze specifieke wensen
- Eventuele schade wordt keurig gemeld en goed opgelost
2 Wat vindt u onze meest positieve eigenschap?
- 45%: communicatie
- 40%: meedenken
- 15%: nooit klachten van bewoners of huurders
Specifieke opmerkingen:
- Goede contacten. Klant vindt goede communicatie ook belangrijk om zijn wensen goed te kunnen laten uitvoeren
- Goede bereikbaarheid en snelle respons
- Vragen worden snel afgehandeld
- Komen altijd afspraken na
- HPG maakt ons werk makkelijker!
- Er wordt goed meegedacht. Opdrachtgever heeft er zelf weinig omkijken meer naar, alles loopt automatisch
- HPG denkt pro-actief mee over mogelijkheden, nu en in de toekomst
- Administratief altijd op orde
3 Waarin kunnen we ons nog verbeteren?
- 90%: Vindt het zo prima gaan
- 10%: Wil in de toekomst het contract of de afspraken iets veranderd hebben
Specifieke opmerkingen:
- Jaarcontract omzetten in doorlopend contract
- Voortaan nog een dag eerder melden wanneer werkzaamheden worden uitgevoerd.
- Vanaf heden rijroute aanpassen in verband met bouwwerkzaamheden
- Aanpassing onderhoudscontract met meer variatie in intensief en extensief onderhoud